Moja oferta
Szkolenie dla młodzieży
Profil nastolatka persolog®
Odkryj siebie – lepsze zrozumienie siebie i innych
Serdecznie zapraszam wszystkich młodych ludzi, którzy chcą nauczyć się lepiej rozumieć siebie, dogadywać się ze znajomymi, rozpoznać i rozwijać swoje mocne strony, na wyjątkowe szkolenie „Odkryj siebie”, które realizowane jest w oparciu o Model osobowości persolog®.
Szkolenie może być realizowane w szkołach, świetlicach, centrach wsparcia młodzieży, młodzieżowych domach kultury i wszystkich innych organizacjach i miejscach, gdzie spotkać można młodych ludzi.
Zapraszam zatem nauczycieli i wychowawców do zapoznania się z poniższą ofertą i do realizacji szkolenia w swoich placówkach.
Czas nastoletni przypada na okres w rozwoju człowieka, gdy kończy się czas bezwzględnego akceptowania świata, w tym autorytetu rodziców i szkoły, ufnego uczenia się zasad rządzących rzeczywistością, a zaczyna okres krytycyzmu oraz intensywnego budowania własnej tożsamości oraz szukania wsparcia w grupie rówieśniczej. Młody człowiek jest wrażliwy na punkcie niezależności, równocześnie nie potrafi jeszcze w pełni z niej korzystać, a nawet podświadomie się jej boi. Dlatego nauczyciel, wychowawca czy rodzic ma za zadanie pomóc mu w przejściu przez ten trudny czas, akceptując wzrastające w nim poczucie własnej podmiotowości, a nawet umiejętnie je podbudowując.
Jedną z największych barier utrudniających nawiązywanie i utrzymywanie satysfakcjonujących relacji międzyludzkich jest brak zrozumienia i akceptacji dla indywidualnych różnic. Rozwijanie umiejętności doceniania odmiennych stylów zachowania oraz dopasowywania się do nich z pewnością okaże się niezwykle przydatne. Nauka budowania zdrowych relacji międzyludzkich już w młodym wieku może mieć znaczący wpływ na jakość więzi nawiązywanych w ciągu całego życia.
Wiele firm już od dawna wspiera swoich pracowników w rozwoju zdolności interpersonalnych. Robią to w celu zwiększenia zarówno ich zadowolenia jak i wydajności. Profil osobowości persolog® – narzędzie do opisu zachowań oparte o model czterech typów osobowości (Dominujący, Inicjatywny, Stały, Korygujący), badane i rozwijane w Niemczech, jest jednym z najskuteczniejszych i stosowanych z największym powodzeniem na całym świecie. Za pomocą Profilu osobowości persolog® ludzie zaczynają lepiej rozumieć samych się, dzięki czemu są w stanie skuteczniej komunikować się z innymi. Dorośli korzystający z Profilu osobowości persolog® twierdzą zgodnie, że zdobyli większą pewność siebie, a ich relacje z innymi stały się bardziej satysfakcjonujące.
Program „Odkryj siebie!” zawiera te same koncepcje i zasady, które pomagają dorosłym utrzymywać silne i zdrowe relacje międzyludzkie. Narzędziem do samooceny jest tu Profilu nastolatka persolog®, który także opiera się o model 4 typów zachowań. Został on opracowany wyłącznie z myślą o młodych ludziach.
Nastolatki biorące udział w programie „Odkryj siebie!” zyskają większe zrozumienie swoich relacji z innymi oraz reakcji w różnych sytuacjach. Poznają własne osobiste atuty i ograniczenia, a także typy i tendencje zachowań odmienne od swoich. Dzięki temu otrzymają solidną podstawę do kształtowania cennych umiejętności, które będą im przydatne przez całe życie – w domu, szkole, pracy.
Dla nastolatków w wieku 12 – 18 lat, w szczególności jednak skupia się na osobach między 14 a 17 rokiem życia
11 lekcji trwających ok. 60 – 90 minut (w zależności od tego, jaka gotowość do dyskusji będzie wykazywać dana grupa).
Program może zostać zrealizowany w ciągu 11 dni (jedna lekcja na dzień), ale istnieje też możliwość realizacji kilku sekcji jednego dnia lub rozciągnięci ich na okres kilku tygodni.
Wspomaganie młodzieży w rozwijaniu umiejętności interpersonalnych oraz kształtowaniu kompetencji potrzebnych do uzyskiwania stałych, pozytywnych wyników w dziedzinie satysfakcjonujących relacji z innymi. Zadania tego programu są następujące:
- umożliwienie uczestnikom zrozumienia, dokonania interpretacji oraz docenienia rożnych typów zachowań,
- uświadomienie uczestnikom wpływu, jaki ma ich zachowanie na relacje z innymi,
- wskazania uczestnikom sposobów dostosowywania ich zachowań do konkretnych sytuacji lub potrzeb innych.
Przy pomocy narzędzia Profil nastolatka persolog®, uczestnicy dokonują oceny tego, w jakim stopniu wykazują cechy czterech typów zachowań:
- D – Dominujący
- I – Inicjatywny
- S – Stały
- K – Korygujący
Metody pracy z uczestnikami:
- burza mózgów
- dyskusja na forum
- praca w grupach
- ćwiczenia w dwójkach
- prezentacja na projektorze
- odgrywanie scenek
- samodzielna praca z zeszytem uczestnika
Zakres tematyczny:
- Sekcja I:
- Co ja tu robię?
- Kto jest kim?
- Sekcja 2:
- Odkrywanie siebie nawzajem
- Sekcja 3:
- Co nas motywuje?
- Odkrywanie podstaw swojej motywacji
- Sekcja 4:
- Na tropie własnego punktu widzenia
- Dostrzeganie różnych punktów widzenia
- Sekcja 5:
- Zrozumienie różnych punktów widzenia
- Określenie tendencji zachowań
- Sekcja 6:
- Opis twoich tendencji zachowań
- Sekcja 7:
- Pogłębianie wzajemnej znajomości
- Mówienie innym o sobie
- Sekcja 8:
- Odkryj swoje mocne strony i je rozwijaj
- Odkryj swoje słabe strony i je redukuj
- Sekcja 9:
- Kiedy atuty stają się ograniczeniami
- Sekcja 10:
- Wymiana pozytywnych informacji zwrotnych
- Dlaczego potrzebujemy siebie nawzajem
- Sekcja 11:
- Wyobraź sobie swoją przyszłość

* Wymagane
Dane kontaktowe
Telefon kontaktowy:
tel. 606 536 035
Adres e-mail:
joannaromanowska.psycholog@wp.pl